Vogels, vlinders en apen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu Vogels, vlinders en apen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu

Vogels, vlinders en apen

Door: Diederik

Blijf op de hoogte en volg Diederik

19 December 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Eerste echte dag in KL. Al hoewel ik al vroeg wakker was (6 uur 's ochtends) ben ik toch pas rond 10 uur m'n bed uitgekomen. Heerlijk! Ik heb me aangekleed, pancakes met maple syrup (ja, hier hebben ze ze ook!) gegeten en ik ben op pad gegaan.

Wat me gisteren ook al was opgevallen was dat er haast geen voetpaden zijn. Dit is best lastig aangezien de wegen best groot en druk zijn. Als je wilt oversteken, moet je net geluk hebben dat er een loopbrug in de buurt is. Zo niet, moet je vaak flink omlopen wat geen pretje is als het 27 graden is.

Ik wilde graag naar Taman Tasic Perdana, een groot bosrijk gebied, waar ook een vogelpark en een vlindertuin zitten. Onderweg kwam ik ook nog langs de nationale moskee van Maleisië, een apart gebouw met een blauw, puntig dak. Helaas mochten niet-islamitische toeristen niet naar binnen (discriminatie?) dus heb ik alleen de buitenkant kunnen zien.

In het vogelpark zaten uiteraard veel verschillende vogels en ze hadden zelfs een vogelshow waarbij ze papegaaien allemaal trucjes lieten doen. Door hoepels vliegen, optellen, balletje-balletje. Om maar even wat dingen op te noemen. Best indrukwekkend! Wat ik niet wist was dat de Maleisiërs fan waren van Luv. Toen ik aan het wachten was op de vogelshow hoorde ik het nummer "latino lover" wat een soort bewerking is van het nummer "you're the greatest lover".

Na de show zag ik dat er opeens apen rondliepen in het park. Gewoon wilde apen die het voer van de vogels en de restjes van de toeristen opaten. Vooral de babyaapjes waren erg lief!

Nadat ik elke vogel had gezien, heb ik wat gegeten in het restaurant wat naast het park lag. Vervolgens heb ik een wandeling gemaakt door de orchideeën en hibiscus tuinen. De meeste hibiscussen waren volgens mij niet echt in bloei, maar de orchideeën stonden er prachtig bij. (Goed, dat klinkt totaal niet truttig...) Uiteindelijk heb ik nog een wandeling door de vlindertuin gemaakt waar ik super veel grote, kleine maar vooral kleurrijke vlinders heb gezien.

Daarna ben ik terug naar het hostel gelopen. Daar heb ik gegeten, heb nog een film gekeken en ben gaan slapen.

  • 20 December 2014 - 16:19

    Sabrina:

    Totaal niet truttig Diederik! Haha klinkt super mooi. Yes pancakes met maple syrup heeeerlijk!

  • 20 December 2014 - 16:20

    Sabrina:

    Totaal niet truttig Diederik! Haha klinkt super mooi. Yes pancakes met maple syrup heeeerlijk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Kuala Lumpur

Laatste stop op m'n reis!

Recente Reisverslagen:

24 December 2014

Flying home for Christmas

23 December 2014

Een laatste dag vol nieuwe ervaringen

22 December 2014

Modder

21 December 2014

Dancing Queen!

20 December 2014

Batu Caves
Diederik

Actief sinds 31 Okt. 2014
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 21153

Voorgaande reizen:

03 November 2015 - 26 November 2015

Indonesië

23 Februari 2015 - 20 Maart 2015

Californië

18 December 2014 - 24 December 2014

Kuala Lumpur

14 November 2014 - 17 December 2014

Nieuw-Zeeland

07 November 2014 - 13 November 2014

Hong Kong

Landen bezocht: