Een laatste dag vol nieuwe ervaringen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu Een laatste dag vol nieuwe ervaringen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu

Een laatste dag vol nieuwe ervaringen

Door: Diederik

Blijf op de hoogte en volg Diederik

23 December 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

M'n laatste echte dag in KL en tevens de laatste dag van m'n vakantie. Bij dit soort momenten besef je ineens wat je allemaal al gedaan en beleefd hebt. Heel apart gevoel... Genoeg zweverig gedoe. Vandaag stond vooral in het thema van relaxen.

's Ochtends na het ontbijt ben ik (voor de derde keer inmiddels) teruggegaan naar Central Market om toch nog dat ene souvenir te kopen dat ik wilde hebben (eeuwige twijfelaar die ik ben). Als ontbijt had ik trouwens iets Maleisisch geprobeerd: rijst met een gebakken ei erop, noten en een of ander rood prutje. Apart, maar best lekker op het rode prutje na. Dat prutje was namelijk zo pittig dat al m'n holtes ervan opensprongen en m'n smaakpapillen weggeschroeid werden. Volgende keer neem ik toch weer de pancakes...

Flink wat ringgit lichter ben ik naar een winkelcentrum bij KLCC gegaan en heb daar genoten van een lekkere koffie met een chocoladetaartje. Alsof ik nog niet genoeg verwend ben, besloot ik om daarna naar een Fish Spa & Reflexologie zaakje te gaan.

Als eerst kregen mijn voeten een lichte scrub, gevolgd door een uur lang voetreflexologie. Het komt erop neer dat ze je voeten masseren en hierbij op bepaalde plekken drukken die dan weer goed voor je hele lichaam zijn. Je voeten staan namelijk in verbinding met je organen... Goed. Ik wilde het gewoon eens proberen en kwaad kan het sowieso niet. Het was hoe dan ook ontspannend!

Vervolgens mocht ik een half uur met m'n voeten in een bad vol vissen zitten. Deze vissen eten de dode huid op waardoor je met zachte voeten overblijft. De eerste 10 minuten heb ik giechelend met m'n voeten in het water gezeten, zo'n apart gevoel is het! Daarna was het wel prettig en ontzettend leuk om die visjes zo bezig te zien. En ik kan je verzekeren: mijn voeten zijn nog nooit zo zacht geweest!

Om de dag goed af te sluiten besloot ik om wederom iets nieuws te proberen. Ik ben naar een restaurantje gegaan en heb daar dim sum besteld. Dit zijn verschillende gevulde hapjes die gestoomd of gefrituurd worden. Erg lekker en leuk om eens geprobeerd te hebben.

Na het eten heb ik de trein + monorail naar m'n hostel genomen en ben ik begonnen met de grootste uitdaging van deze vakantie: m'n koffer voor de laatste keer inpakken. Na flink wat passen, proppen en meten is dat ook gelukt.

Morgen vlieg ik om 9 uur 's ochtends naar Dubai, waar ik een korte stop heb voor ik verder naar Amsterdam vlieg. Daar zal ik rond 21:00 aankomen. Ik schrijf dit met een enorm dubbel gevoel. Aan de ene kant ben ik blij dat ik naar huis ga en m'n ouders en vrienden weer kan zien, maar aan de andere kant is het zo jammer dat het avontuur nu is afgelopen en dat het normale leven weer gaat beginnen. Met een camera vol herinneren, een koffer gevuld met souveniertjes en flink veel kennis en ervaringen rijker, keer ik tevreden terug naar Nederland.

  • 23 December 2014 - 23:08

    Esther Keunen:

    Goed om te lezen dat je een onvergetelijke tijd hebt gehad. Kan me voorstellen dat je met een dubbel gevoel naar huis toe gaat, maar deze ervaring kan niemand meer van je afnemen. Hoop je verhalen binnenkort een keer te horen. Geniet nog even van je laatste momenten en een hele goed reis naar huis.

    Groetjes, Esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Kuala Lumpur

Laatste stop op m'n reis!

Recente Reisverslagen:

24 December 2014

Flying home for Christmas

23 December 2014

Een laatste dag vol nieuwe ervaringen

22 December 2014

Modder

21 December 2014

Dancing Queen!

20 December 2014

Batu Caves
Diederik

Actief sinds 31 Okt. 2014
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 21138

Voorgaande reizen:

03 November 2015 - 26 November 2015

Indonesië

23 Februari 2015 - 20 Maart 2015

Californië

18 December 2014 - 24 December 2014

Kuala Lumpur

14 November 2014 - 17 December 2014

Nieuw-Zeeland

07 November 2014 - 13 November 2014

Hong Kong

Landen bezocht: