Rondje Yogyakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu Rondje Yogyakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu

Rondje Yogyakarta

Door: Diederik

Blijf op de hoogte en volg Diederik

12 November 2015 | Indonesië, Jogjakarta

Vandaag hebben we voor de eerste keer deze vakantie eens lekker uitgeslapen. Om 9 uur klommen we uit bed, pakten onze spullen en gingen vervolgens ontbijten.

Na het ontbijt namen we de riksja naar het paleis van de sultan. Dit paleis bestaat uit allemaal kleinere complexen en woningen van arbeiders die bij elkaar een oppervlakte van een vierkante kilometer hebben. In de buurt lag het waterpaleis, het zwembad van de sultan. Helaas hadden ze het zwembad leeggepompt in verband met het regenseizoen. Waarom dat dan precies was weten we nog steeds niet.

Rondom de paleizen waren vele woningen waar batikschilderijen werden verkocht. Dit zijn schilderijen die op een speciale manier met wax en verf gemaakt worden. Er zaten vele mooie exemplaren bij, maar niet mooi genoeg voor mijn toekomstige woonkamer.

Daarna hebben we nog een beetje langs de winkels in Yogyakarta gelopen, hebben we boodschappen gedaan en hebben we cola gedronken in de McDonald's. Vervolgens was het weer bijna etenstijd en gingen we terug naar onze gebruikelijke plek. Wederom beviel het eten prima. Daar hebben we nog tot 22:00 gezeten om vervolgens onze spullen op te halen in het hostel en naar het treinstation te lopen.