Naar Cilacap - Reisverslag uit Cilacap, Indonesië van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu Naar Cilacap - Reisverslag uit Cilacap, Indonesië van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu

Naar Cilacap

Door: Diederik

Blijf op de hoogte en volg Diederik

09 November 2015 | Indonesië, Cilacap

Vandaag zijn we met de boot naar Cilacap gevaren. Onze chauffeur van gisteren, Gun, haalde ons om 7:00 op en bracht ons naar de haven. Een klein uur later stapten we op het bootje dat ons naar Cilacap zou brengen. De reis duurde zo'n drie uur en bracht ons over de groen/bruine rivier langs honderd verschillende kleuren groen van de planten en bomen. Hier en daar stonden kleine huisjes langs de kant waar mensen aan het vissen waren. Uiteindelijk kwamen we in Cilacep en daar pikte Yuni, een kennis van de stiefvader van Jonna, ons op.

Allereerst gingen we naar het huis van Yuni. Daar kregen we water en gefrituurde tempur als lunch. Ondertussen vertelde zij en haar zus Yuli van alles over Indonesië. Daarna brachten ze ons naar het hotel waar we incheckten en ons even opfristen. 's Middags kwamen ze ons weer halen om een rondje door de stad te rijden. Eerst brachten ze ons naar een oud fort wat nu dienst deed als park. Daarna liepen we naar de kust en aten we wederom tempur en dronken we uit een kokosnoot. Tenslotte gingen we nog even op visite bij Dadang, een kapper en vriend van de familie. Ook daar kregen we weer wat te eten en vertelden wij wat over Nederland en zij wat over Indonesië. En uiteraard moesten er gedurende de dag weer foto's gemaakt worden. Veel foto's.

We werden weer bij het hostel afgezet en gingen naar bed. Morgen gaan we nog even terug naar Dadang om onze haren te laten knappe en voor een massage. Daarna nemen we de bus naar Yogyakarta!