Snorkelen! - Reisverslag uit Pemuteran, Indonesië van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu Snorkelen! - Reisverslag uit Pemuteran, Indonesië van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu

Snorkelen!

Door: Diederik

15 November 2015 | Indonesië, Pemuteran

Na het ontbijt liepen we naar het zaakje waar we de snorkeltoer hadden gereserveerd. Om 9 uur vertrokken we met de auto naar een kleine haven waar een bootje op ons lag te wachten. Samen met een paar andere mensen vaarden we naar het eiland Menjangan.

Toen we bij het eiland arriveerden, trokken we onze zwemvliezen aan, zetten onze duikbril op en doken het water in. Overal zwommen vissen rond, grote en kleine, en in allemaal verschillende kleuren. Opvallend was dat verschillende soorten vissen een verschillend karakter hebben. Een soort was bijvoorbeeld erg nieuwsgierig en zwom echt naar je toe. En voor je het wist zwom je midden in een school vissen. Ook was er overal koraal en net zo kleurrijk als de vissen. Schitterend om daar te snorkelen, zelfs nog mooier dan gisteren.

We moesten een bepaalde route naar de boot afleggen en toen we allemaal weer in de boot zaten, gingen we naar plaats 2. Hier kregen we een lunch en mochten we weer snorkelen. Opnieuw moesten we naar de boot zwemmen die een stuk verderop lag. Op plaats 1 was het al mooi, maar op plaats 2 was het koraal nog kleurrijker en zat er meer variatie in. Toen we weer bij de boten waren, werden we weer teruggebracht naar Bali. Een geweldige ervaring rijker en zeker voor herhaling vatbaar!

Terug op Bali hebben we weer op het strand gelegen totdat de zon bijna onderging. We hebben gegeten en na het eten hebben we nog een wandeling gemaakt over het strand waar nu allemaal kleine krabbetjes overheen liepen. Daarna zijn we terug naar het hostel gegaan en zijn we gaan slapen.