De chaos van Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu De chaos van Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu

De chaos van Las Vegas

Door: Diederik

Blijf op de hoogte en volg Diederik

11 Maart 2015 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vandaag sliepen we uit en nadat we uit ons bed waren gekropen, gingen we Las Vegas bekijken.

Vanuit ons hotel zijn we in noordelijke richting de strip afgelopen. Hierbij kom je langs alle bijzondere en indrukwekkende hotels. Elk hotel is volledig ingericht volgens een bepaald thema. Geen geld is bespaard: het ene hotel is weer groter en luxer dan het vorige hotel. Echt een big, bigger, biggest cultuur. Alleen maar om zoveel mogelijk mensen in hun casino's te lokken.

Het grootste deel van de bezoekers zijn dan ook Amerikanen die Las Vegas als vakantie uitkiezen en daar hun fortuin op de proef stellen. Als energieloze zombies met een blik op oneindig zitten ze achter zo'n machine steeds dezelfde knoppen in te drukken met in de ene hand een fles bier en in de andere hand een sigaret hopend dat ze deze keer flink prijs hebben. Erg bijzonder.

Aan het eind van de middag hadden we een flink rondje gelopen en zijn we terug gegaan naar ons hotel. Vervolgens hebben we in een restaurant bij de buren wat gegeten (we hadden een voucher met 20 dollar korting!) en daarna hebben we Las Vegas by night gezien. Alle hotels zijn dan verlicht en is het er een groot spektakel van knipperende lampjes.

Bij het Bellagio zijn we even gestopt om naar de show van de waterfontein te kijken. Hij was mooi, maar wel een beetje aan de korte kant. Een stukje verderop bij de Mirage was er ook een show, maar dit keer was het een gesimuleerde vulkaanuitbarsting met water, rook en vuur. Ondertussen was het best laat geworden en waren we bek af van al het lopen. We keerden terug naar onze pyramide en vielen als een blok in slaap.