Het leed dat reizen heet - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu Het leed dat reizen heet - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu

Het leed dat reizen heet

Door: Diederik

Blijf op de hoogte en volg Diederik

09 November 2014 | Hong Kong, Kowloon

Oké, zo erg was het nou ook weer niet maar na 23 uur reizen ben je echt bek af! De eerste vlucht van Amsterdan naar Dubai was wel redelijk. Helaas geen oog dicht kunnen doen en naast me zat een iets te gevulde Indiër waardoor de vlucht niet uiterst comfortabel was. Gelukkig waren er films en spelletjes.

Op Dubai heb ik toch maar zo'n raar halskussentje gekocht in de hoop dat ik daardoor beter zou slapen. De vlucht van Dubai naar Hong Kong was gelukkig extreem comfortabel. Ik had een driezit voor mij alleen (er zaten sowieso maar weinig mensen in dat vliegtuig) en ik had geen mensen die achter me zaten. Filmpje gekeken en vooral geslapen. Het kussentje i.c.m. Melatonine en oordopjes deed echt wonderen! Op het vliegveld van Hong Kong stond alles goed aangegeven dus zat ik zo weer in de metro naar m'n hostel.

Mijn hostel zit in een grote flat dat Chungking Mansions wordt genoemd. Op de begane grond zitten allerlei enigszins louche zaakjes en op de verschillende etages zitten restaurants en hostels. Om daar te komen moet je met een erg knusse lift en aangezien best veel mensen diezelfde lift nodig hebben, sta je soms even in de rij te wachten. M'n kamer is schoon en alles is aanwezig maar het is... compact. De grootte schat ik op 1,5m bij 4,5m. Er staat ook letterlijk alleen een bed met klein kastje in en een toilet met een douchekop erboven en een wastafeltje ernaast.

Vandaag had ik dan mijn eerste echte dag in Hong Kong en het eerste wat ik heb gedaan is dat ik een nieuwe telefoon heb gekocht! Dat duurde wel even aangezien het nogal druk was in de Apple Store. Vervolgens heb ik wat gegeten en ben ik naar de Wong Tai Sintempel geweest. Toen ik de metro uitstapte kwam de geur van wierook me al tegemoet. Allemaal mensen staken bij die tempel bossen wierookstokken tegelijk op en na wat gebeden zetten ze die in een bak voor de tempel. Aangezien zoveel mensen dit ritueel uitvoeren is er iemand ingehuurd die om de paar minuten alle wierookstokken oppakt en in de vuilnisbak gooit... Tot zo ver je heilige ritueel.

Vervolgens wilde ik naar de Fat Jongtempel gaan, maar aangezien ik die niet kon vinden (ik kon m'n nieuwe telefoon nog niet gebruiken om de locatie te vinden omdat die eerst ingesteld moest worden...) ben ik maar naar het Chi Lin nonnenklooster gegaan. Een erg mooi gebouw en geen wierook dit keer. Er stonden wel allemaal gouden beelden waarbij mensen konden bidden en een donatie konden geven. Tegenover het klooster lag een park met mooie beplanting en een waterval.

Ten slotte wilde ik het klooster van de tienduizend boeddha's bezichtigen. Wilde ja, want ook deze kreeg ik niet gevonden en het stond zover ik kon zien nergens aangegeven... Misschien dat ik morgen of overmorgen nog een poging waag.

Zo dat was het wel zo'n beetje. Ik lig nu op bed terwijl ik dit typ. Ben nog steeds enorm moe en heb sinds gisteren last van m'n maag (vliegtuigeten of te veel ibuprofen?). Dus op tijd naar bed vandaag en hopen dat morgen vol energie weer verder kan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Kowloon

Diederik

Actief sinds 31 Okt. 2014
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 21105

Voorgaande reizen:

03 November 2015 - 26 November 2015

Indonesië

23 Februari 2015 - 20 Maart 2015

Californië

18 December 2014 - 24 December 2014

Kuala Lumpur

14 November 2014 - 17 December 2014

Nieuw-Zeeland

07 November 2014 - 13 November 2014

Hong Kong

Landen bezocht: