Sacramento - Reisverslag uit Sacramento, Verenigde Staten van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu Sacramento - Reisverslag uit Sacramento, Verenigde Staten van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu

Sacramento

Door: Diederik

17 Maart 2015 | Verenigde Staten, Sacramento

We ruilden de rust van het bos bij Long Barn in voor de hoofdstad van Californië. Onze laatste stop was namelijk Sacramento.

Sacramento is net als alle andere steden van Amerika vrij cultuurloos. Wat wel bijzonder was was dat een deel van de oude stad nog bestond. Het leek net of je zo'n cowboyfilm was ingestapt (als je alle auto's die in de straat stonden negeerde). Het was lekker weer dus we zijn bij een restaurantje in het zonnetje wat gaan drinken. De serveerster sprak ons nog aan omdat ze vond dat haar neef erg op Jeroen leek. Nadat ik om een foto had gevraagd, kwamen we erachter dat de vrouw misschien een afspraak moest maken bij de opticien. De enige overeenkomst was namelijk de haarkleur.

Na een aantal refills hebben we 10 dollar neergelegd en hebben we nog een rondje door Old Sacramento gelopen. Wat ons opviel was dat 80% van de Amerikanen in het groen gekleed was. Het duurde even maar uiteindelijk kwamen we erachter dat het St. Patricksday was.

Ook toen we gingen eten was het aardig druk op straat en bij de plek waar we wilden eten. Het zaakje heette Cafetaria, maar het had niks met frikandellen of kroketten te maken. Het was een vrij hippe zaak met prima eten en een goede bediening.

Morgen rijden we alweer naar San Francisco, onze laatste echte dag in Amerika.