Alcatraz - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu Alcatraz - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu

Alcatraz

Door: Diederik

25 Februari 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag stond de bekendste gevangenis van de wereld op het programma: Alcatraz.

Omdat we te lang in bed hadden gelegen, waren we te laat voor het ontbijt. We liepen dus maar richting de pier en bij de plek vanwaar de boot vertrok, kochten we wat drinken en churro's. Voordat we de boot opgingen, aten we ons ontbijtje in de rij op.

De boot bracht ons in ongeveer 15 minuten naar het eiland waar de gevangenis lag. Daar hebben we een aantal uren rondgelopen en gekeken naar alle oude, vervallen gebouwen. Het indrukwekkendste was toch wel het cellencomplex. Bij binnenkomst kreeg je een audiotour met geluidsfragmenten die vertelden wat je zag en wat er allemaal in de gevangenis gebeurd is. Nadat we alles op het eiland gezien hadden, namen we de boot weer terug naar het vasteland.

We liepen terug naar het hotel, haalden de auto op en reden naar Union Square. Onderweg kwamen we bij Lombard Street. Een deel van deze straat was zo stijl dat ze hem wel met bochten aan moesten leggen. Uiteraard wilden we daar eens overeen rijden. Bij Union Square parkeerden we onze auto en daarna zijn we wezen winkelen. Bij de AAA, de Amerikaanse ANWB, kregen we gratis kaarten en boekjes ter waarde van $76 omdat we een wegenwacht pasje hadden. Super chill!

Vervolgens zijn we wezen eten bij Lori's. Dit restaurant is helemaal ingericht als eetcafe in de jaren 50. Erg leuk en erg lekker eten! Na het eten zijn we weer naar het hotel gereden, hebben we de plannen voor morgen besproken en zijn we naar bed gegaan. Morgen verlaten we SF en gaan we naar Morro Bay!

Hier nog een paar dingen de me zijn opgevallen aan SF:
- SF kent vele verschillende wijken. Sommige wijken zijn erg druk of heel grauw terwijl andere wijken kleurrijk en rustig zijn.
- SF kent... bijzondere mensen. Zo heb ik schreeuwende vrouwen en een drugsdeal op straat gezien.
- Over het algemeen zijn mensen hier best slank en gezond. Overal zijn mensen aan het hardlopen en fietsen.
- Het verkeer hier is een ramp. Mensen halen links en rechts in, stoppen midden op de weg en slaan af wanneer het rood is. Structuur ontbreekt... Van knipperlichten hebben ze ook nog nooit gehoord en fietsers rijden midden op de weg en halen van links en rechts in.