Hello South Island - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu Hello South Island - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu

Hello South Island

Door: Diederik

25 November 2014 | Nieuw Zeeland, Nelson

De ferry vertrok vandaag om 8 uur en aangezien je vanaf 7 uur kon inchecken heb ik (alweer) niet uit kunnen slapen. We hebben onze spullen zo stilletjes mogelijk gepakt en zijn met de auto vertrokken naar de haven.

Omdat er wat problemen waren met de printer (aangezien de droger en de snackautomaat ook stuk waren vroegen wij ons af wat er wel werkte in het hostel) konden we de e-ticket voor de ferry niet uitprinten. Gelukkig nam de vriendelijke dame bij de ferry genoegen met de bevestiging op m'n telefoon en mochten we de boot op rijden.

Op de ferry hebben we eerst lekker ontbeten en zijn we daarna op het dek gaan zitten. Ook heb ik nog een Skype gesprek gevoerd met het thuisfront, zodat zij ook weten dat ik nog in leven ben. Daarna hebben we onder het genot van chocolate chip cookies gekeken naar het prachtige uitzicht op zee. Vooral toen de boot de Marlborough Sounds in ging stonden we met open mond te kijken. NZ blijft ons elke keer weer verbazen. Het mooiste moment op de ferry was toen er zelfs drie dolfijnen langs de boot zwommen! Ze gingen zo snel dat ik geen tijd had om foto's te maken maar de aanblik alleen al was zo gaaf!

Eenmaal in Picton, het eindstation van de ferry, zijn we naar het verhuurbedrijf gegaan waar we onze kajak hadden gereserveerd. We gingen namelijk een aantal uren op zee kajakken. Super professioneel met zwemvesten en speciale matjes over dat gat gespannen waar je inzit zodat je niet nat wordt gingen we als twee onervaren groentjes de zee op.

Het eerste deel was zwaar omdat we behoorlijk wat tegenwind hadden en er flink wat boten op zee waren. Mijn grootste angst was dat we om zouden kiepen. Sabrina was vooral bang dat we werden aangevaren door een boot. Gelukkig zijn geen van beiden gebeurd! Op een gegeven moment dachten we dat we een pinguïn zagen aan de kant. Dus wij met volle kracht eropaf. We twijfelde of het echt een pinguïn was dus zijn er twee keer langs gevaren. Toen poepte de vogel twee keer en vloog weg... geen pinguïn dus (want die vliegen niet). Teleurgesteld peddelden we verder. Ergens op een klein strand hebben we een boterham gegeten en vervolgens zijn we teruggevaren. De omgeving waarin we vaarden was trouwens wederom schitterend! Overal groene heuvels en helder blauw water. Ow en we zijn twee keer door een groep kwallen gevaren. Ik vond het wel grappig en een beetje zielig. Sabrina was bang dat ze een kwal met haar peddel omhoog zou vissen. Toen we weer veilig aan de kant waren, gingen we op weg naar Nelson.

Na weer een fraaie autorit door het prachtige landschap kwamen we aan bij het hostel, wat er trouwens super knus en gezellig uitziet! In Nelson zijn we naar het zaakje met de beste Fish and Chips van de stad geweest. De vis (olifantvis?) was super lekker en ze hadden een gefrituurd dessert wat leek op een rechthoekige oliebol met jam en chocolade. Super lekker (en vast heel ongezond!)! Na het eten zijn we teruggegaan naar het hostel. We hebben gedoucht en zijn naar bed gegaan. Morgen staat Abel Tasman National Park op het programma. Geen idee wat we er gaan doen dj's dat wordt een verrassing. Mooi zal het sowieso wel worden, want zoals je gemerkt hebt, is alles in NZ mooi, prachtig of schitterend!