Hoogte, diepte en regenpunten - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu Hoogte, diepte en regenpunten - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu

Hoogte, diepte en regenpunten

Door: Diederik

Blijf op de hoogte en volg Diederik

15 November 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Vandaag hebben we de hele dag door Auckland gewandeld. We vertrokken lekker vroeg en hebben toen bij een leuk zaakje om de hoek eieren met toast gegeten. Wat ons al meteen opviel was dat de mensen hier in Nieuw Zeeland ontzettend aardig en beleefd zijn en het geen probleem vinden om even een praatje met je te maken. Goed gehumeurd gingen we op stap!

Auckland is best heuvelachtig, wat me meteen aan Nijmegen deed denken. Ons hostel lag ergens bovenaan dus we hebben de weg naar beneden gevolgd en zijn naar de Skytower gelopen. Dat is een hoge toren waarin je vanaf de 51ste etage een geweldig uitzicht op de stad hebt. Om daar te komen moet je echter wel met de lift waarin ze in de vloer een doorzichtig stukje hebben gemaakt. Heel apart en doodeng! Op de Skytower zijn twee attracties: de Skywalker en de Skyjump. Bij de Walk loop je over de toren en bij de jump... je raadt het al: spring je van de toren. Het "loopje" vonden we een beetje duf en de sprong veel te duur dus we hebben toegekeken hoe anderen zich van de toren stortten. Na flink wat foto's van het prachtige uitzicht zijn we weer naar beneden gegaan.

Vervolgens zijn we naar de haven gegaan om informatie te krijgen over de verschillende eilanden rondom Auckland. Onderweg kwamen we nog langs St. Patricks Cathedral waar ik nog een kaarsje heb aangestoken voor iemand die het op dit moment wel kan gebruiken.

Na de haven zijn we naar het Mount Eden gelopen. Een vulkaan met een prachtig uitzicht op het centrum. Erg bijzonder was het zien van de krater. Het leek net of een komeet midden op de berg was ingeslagen. Helaas begon het kei hard te regenen en te waaien toen we bovenop de top stonden. Echt binnen 10 seconden waren we zeiknat! We hebben nog geprobeerd te schuilen maar dit was zinloos, dus we zijn toen maar naar beneden geglibberd.

De tocht naar het hostel was koud, heel nat en zielig. Gelukkig stond er een lekkere warme douche op ons te wachten. We hadden geen zin in koken dus hebben we pizza laten bezorgen. Na 50 minuten hadden we pizza en die arme bezorger moest door de stromende regen onze pizza's komen bezorgen. Kennelijk was het weer zo extreem dat een deel van de stad zonder stroom zat...

Aangezien ik me eigenlijk m'n hele vakantie al niet 100% voel met vage klachten en Sabrina me vandaag nogal geel vond zien, besloot ik om 23:30 om even de HealthLine te bellen. Dit is een 24 uurs dienst waarbij iemand je medisch advies kan geven en je eventueel kan doorverwijzen naar een arts. Die vrouw adviseerde me om naar het ziekenhuis te gaan, aangezien ze dacht dat ik uitgedroogd was. Dus Sabrina en ik gingen midden in de nacht op weg naar het ziekenhuis. Formuliertje ingevuld, m'n hele verhaal verteld en toen werd me aangeraden om naar een private ziekenhuis te gaan omdat dat veel goedkoper is. Dus we namen de taxi en bij ziekenhuis nummer twee vulde ik wederom een formuliertje in en vertelde ik heel m'n verhaal opnieuw. Ik moest wat urine inleveren en na wat geregel om zo snel mogelijk de resultaten te krijgen, werden er ook vier buisjes bloed afgenomen. Vermoedelijke diagnose: hepatitis. Oorzaak vooralsnog onbekend maar het meest waarschijnlijk is het door het bloedcontact gekomen toen ik EHBO verleende in Hong Kong. Morgen krijg ik de uitslag dus nog even afwachten.

Maak je vooral niet druk want ik voel me verder prima, ik zie alleen een beetje geel, heb een beetje last van m'n maag en heb oranje urine. There are worst things in life...

  • 16 November 2014 - 10:37

    Carla Kantelbergs:

    De foto's zijn heel erg mooi! En was t springen echt zo duur of toch te eng?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Diederik

Actief sinds 31 Okt. 2014
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 21155

Voorgaande reizen:

03 November 2015 - 26 November 2015

Indonesië

23 Februari 2015 - 20 Maart 2015

Californië

18 December 2014 - 24 December 2014

Kuala Lumpur

14 November 2014 - 17 December 2014

Nieuw-Zeeland

07 November 2014 - 13 November 2014

Hong Kong

Landen bezocht: