Naar Sanur - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu Naar Sanur - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu

Naar Sanur

Door: Diederik

Blijf op de hoogte en volg Diederik

21 November 2015 | Indonesië, Sanur

Na het ontbijt zijn we op weg gegaan naar de Ayung rivier die net buiten Ubud ligt. We besloten om te gaan wandelen, want het was maar ongeveer 2 kilometer. Echter was het buiten al gauw meer dan 30 graden, waardoor het zweet al binnen 10 minuten als water van m'n voorhoofd af gutste. Toen we in de buurt van de rivier kwamen, stond er ineens een dove jongen achter ons die ons wel de weg naar de rivier wilde wijzen. Een afdaling door de jungle begon en niet veel later zagen we de wild stromende rivier. Ook bracht de jongen ons naar de dam waar de rivier op eindigde.

Inmiddels vonden we het wel weer prima en maakten we de jongen duidelijk dat we terug naar de weg wilden. Dat gebeurde ook, maar de jongen koos wel een enorme omweg uit. Hoewel deze weg wel langs de mooie rijstvelden ging, is het moeilijk om ervan te genieten als de zon op je hoofd brand en je shirt kletsnat van het zweet is. Toen we weer in de bewoonde wereld waren, kwam de aap uit de mouw en vroeg de jongen 350.000 Rp voor de moeite. Wij hebben hem vervolgens blij gemaakt met een wat kleiner bedrag.

Vervolgens hebben we even snel wat gedronken en zijn we terug gewandeld naar de homestay. Daar werden we om 13:00 opgehaald door een chauffeur die ons naar Sanur bracht. Daar hebben we een homestay uitgekozen en hebben we de rest van de middag op het strand gelegen. 's Avonds hebben we wat gegeten en daarna zijn we naar bed gegaan. Kortom, geen hele spannende namiddag meer.