Naar Yogyakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu Naar Yogyakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu

Naar Yogyakarta

Door: Diederik

Blijf op de hoogte en volg Diederik

10 November 2015 | Indonesië, Jogjakarta

Vandaag gingen we met de bus naar Yogyakarta, maar eerst bracht Yuni ons nog langs Dadang. Patty liet haar haren knippen en Jonna en ik kregen vitamines in ons haar. Vervolgens moesten we ons kleden in traditionele kleding, zodat ze er een mooie foto van konden maken. Een leuke ochtend en we hebben er niets voor hoeven betalen!

Daarna namen we afscheid van Yuni en Yuli en namen wij de bus naar Yogyakarta. Het was best een luxe bus met tv-schermpjes in de stoelen en airconditioning. Ongeveer 5 uur later moesten we overstappen op een kleiner busje dat ons naar het centrum van Yogya zou brengen. Het busje stond er al maar wachtte vervolgens wel ongeveer een uur voordat hij vertrok (het gaat hier in Indonesië nou eenmaal niet zo snel allemaal).

Eenmaal in Yogya gingen we op zoek naar een hostel. Nadat we door verschillende mensen waren aangesproken en een aantal kamers hadden gezien, kwamen we uiteindelijk op een leuk plekje uit met twee grote bedden voor een goed bedrag. Vervolgens hebben we wat gegeten en zijn we op zoek gegaan naar een bedrijf dat onze toer voor morgen zou regelen. Inmiddels weten we hoe we het moeten aanpakken, want na drie bedrijfjes hadden we een goed deal voor vervoer naar de tempels rondom Yogya. Aangezien het weer niet heel goed is, hebben we besloten om geen zonsopgang-toer te doen, want die zouden we toch niet kunnen zien. Morgen om 5 uur worden we opgehaald dus we lagen er vroeg in vanavond.