Oost west, thuis best - Reisverslag uit Venlo, Nederland van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu Oost west, thuis best - Reisverslag uit Venlo, Nederland van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu

Oost west, thuis best

Door: Diederik

Blijf op de hoogte en volg Diederik

20 Maart 2015 | Nederland, Venlo

Na een vlucht van een kleine 11 uur kwamen we vandaag in Frankfurt aan. We haalden onze bagage op bij de band en gingen op zoek naar een servicebalie. Het was nogal druk, aangezien Lufthansa naast onze vlucht nog zo'n 490 vluchten had gecanceld. We kregen een nummertje (435) en het lange wachten begon. Met gamen, internet en gratis water, appelsap en toblerone hebben we zo'n drie uur gewacht voor we wisten hoe we thuis gingen komen.

De man bij de balie had een aantal opties:
- morgen met KLM rechtstreeks naar Amsterdam vliegen
- via Hamburg naar Amsterdam vliegen
- via Genève naar Amsterdam vliegen

Nummer 1 was niet mogelijk aangezien we morgen een feest hadden. Nummers 2 en 3 waren ook niet wenselijk, omdat we dan weer 4 uur in de lucht zaten en pas laat in Amsterdam waren. In de tegentijd dat we thuis zouden zijn, zou het al na twaalven zijn geworden. Daarom stelden we voor of het mogelijk was om met de trein te gaan. De man kon ons een treinticket naar Düsseldorf meegeven en vandaaruit zouden we (voorlopig op eigen kosten) naar Kempen reizen. Bij het station zou Jeroens vader ons komen ophalen. Het klinkt als een hoop gedoe, maar hierdoor zouden we wel gewoon om 18:00 thuis zijn.

Zo gezegd, zo gedaan en al met al is het ook allemaal goedgekomen. Op Dusseldorf was er zelfs nog een aardige Duitse man die ons korting kon geven op het treinkaartje naar Kempen. Vermoeid van het reizen stapten we uiteindelijk in de auto van Jeroens vader en voor we het wisten waren we terug in Nederland.

Concluderend: het was een geweldige reis waarbij we ontzettend veel dingen hebben gezien. In 3,5 week hebben we ongeveer 7000 km gereden (iets wat kennelijk abnormaal is want de vrouw van het verhuurbedrijf was helemaal verrast). Op hagel na hebben we alle soorten weer meegemaakt en we hebben allerlei verschillende landschappen kunnen bewonderen. Helaas komt aan al het moois een eind en begint het normale leven binnenkort weer. De dingen die we gezien en beleefd hebben en de ervaringen die we hebben opgedaan, zijn dingen die niemand ons nog kan afpakken en die ons ontzettend veel waard zijn. Hoewel het waarschijnlijk nog wel even zal duren, ben ik benieuwd waar de volgende reis naar toe gaat!

“The world is a book and those who do not travel read only one page.” – St. Augustine