Bryce en Zion - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu Bryce en Zion - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu

Bryce en Zion

Door: Diederik

Blijf op de hoogte en volg Diederik

09 Maart 2015 | Verenigde Staten, Hurricane

Vandaag stonden we op tijd op. We pakten onze spullen, checkten uit en kochten ontbijt/lunch en een paar souvenirs. We stapten weer in de auto en reden Bryce Canyon binnen.

Bryce Canyon is een bijzondere canyon. Alles lijkt vrij "normaal" met de typische rode rotsen die uit verschillende lagen bestaan. Op een bepaald punt heb je een gebied dat uit allemaal uitgesleten stukken steen bestaat, waardoor het net allemaal pilaren lijken. Heel apart. Het lijkt net of iemand het er zo neergezet heeft. Het was er wel ontzettend fris en er lag behoorlijk wat sneeuw, maar dat leverde wel hele mooie foto's op.

Na Bryce reden we naar Zion National Park. Ons plan was om morgen een trail te lopen, maar daarvoor wilden we vandaag wat informatie over halen. Zion zelf is wederom een prachtig park. Het heeft "canyon bergen" maar dan met meer bomen en dit keer rijd je beneden in de canyon rond. De andere canyons die we bezocht hebben, hadden een uitzicht van boven.

Bij het Visitors Center vertelden ze ons dat de trail die we wilden lopen, de Subway trail, gewoon te lopen was. Wel was het een pittige wandeling, omdat je in het wild rondliep, zonder bordjes of een duidelijk aangelegd pad. Daarnaast was de rivier die je moest volgen ijskoud door het smeltwater. Het water kon 's ochtends tot je enkel staan, maar later in de middag tot ongeveer je dijbeen. Wij houden wel van een uitdaging dus we gingen een poging wagen.

Nadat we alles voor de Subway geregeld hadden, gingen we naar ons hotel in La Verkin. Het hotel was volgens mij gloednieuw en we hadden best een luxe kamer (grote slaapkamer, aparte woonkamer, badkamer en een bubbelbad naast het bed in de slaapkamer). En dat allemaal voor dezelfde prijs als een standaard kamer.

In Hurricane, het plaatsje naast La Verkin, hebben we gegeten bij de plaatselijke BBQ en daarna was het tijd om te ontspannen in het bubbelbad. Het ding stond er immers toch. Uiteindelijk zijn we op tijd naar bed gegaan, want voor 9 uur moesten we bij het startpunt van de wandeling zijn.