Universal Studio's - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu Universal Studio's - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu

Universal Studio's

Door: Diederik

Blijf op de hoogte en volg Diederik

28 Februari 2015 | Verenigde Staten, Los Angeles

Zoals de titel al zegt, zijn we vandaag naar de Universal Studio's geweest. De hoofdattractie van dit park is de Studio Tour. Hierbij rijd je in een soort treintje langs allerlei sets, decors en studio's die ooit gebruikt zijn of nu nog steeds gebruikt worden voor de opnames van films en tv series. Erg leuk om te zien! Om de rit extra spannend te maken rijd je op een gegeven moment door een tunnel waarbij King Kong uit de gelijknamige film ons redt van een aantal hongerige dinosauriërs. Ook liet de haai uit Jaws zich even zien.

Naast de tour hebben ze ook een aantal leuke attracties en shows. Het was wel jammer dat het met name attracties met 3D effecten waren. Een keer is leuk, maar op een gegeven moment wordt het zo van hetzelfde.

De shows waren dan weer wel leuk. Zo hebben we gezien hoe special effects vroeger en vandaag de dag gemaakt worden en er was een gave stuntshow op het water met schiet- en vuureffecten. Er vloog zelfs een vliegtuig de arena binnen!

Na Universal Studio's zijn we nog even naar het befaamde Hollywood Sign geweest. Eigenlijk zijn het maar een paar letters op een heuvel, maar toch leuk om even op de foto te zetten.

's Avonds hebben we Mexicaans gegeten bij een leuk zaakje midden in het centrum dat we gevonden hebben dankzij ons gratis AAA boekje. Opvallend is dat tot nu toe alle mensen van de bediening super vriendelijk zijn. Ook de service is vele male beter dan in Nederland soms. Gratis brood vooraf, gratis water en gratis refill. De serveerster van het Mexicaanse restaurant maakte zelfs een praatje met ons, was super enthousiast en noemde ons "darling". Echt een leuk mens.

Na het eten zijn we weer naar het hotel teruggekeerd. Morgen laten we LA weer achter ons.