Naar Morro Bay - Reisverslag uit Morro Bay, Verenigde Staten van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu Naar Morro Bay - Reisverslag uit Morro Bay, Verenigde Staten van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu

Naar Morro Bay

Door: Diederik

26 Februari 2015 | Verenigde Staten, Morro Bay

Vandaag moesten we San Francisco alweer achter ons laten en reden we naar Morro Bay. Hiervoor reden we over state highway 1, een snelweg die langs de kust loopt. Uiteraard leverde dit weer hele mooie foto's op want het landschap aan de kust is schitterend! Overigens zijn ze hier erg fan van Ed Sheeran. Drie keer binnen een uur op drie verschillende zenders vonden we iets te veel van het goede. En uiteraard kwamen de Starbucks lovers van Taylor Swift ook weer voorbij...

Op een gegeven moment kwamen we een bord tegen dat je een boete van 10.000 dollar kon krijgen voor het maken van vuur wegens het risico dat heel Californië in de hens kan vliegen. Bij Alcatraz kreeg je een boete van 20.000 dollar en ging je 2 jaar de cel in als je met pen op de muur schreef. Verschil moet er wezen...

Halverwege de reis zijn we nog ergens gestopt voor een broodje en aan het eind van de middag kwamen we in ons hotel aan. De zon was al onder aan het gaan, dus we zijn even naar de pier gelopen en hebben daar de zon zien wegzakken in de zee. Ook kregen we gezelschap van een paar zeehonden die in de baai zwommen.

Daarna was het tijd om te eten. In Morro Bay zit een ontzettend lekkere Italiaan waar we lasagne en cannelloni gegeten hebben. Daarna hebben we nog een biertje gedronken in de lokale pub en ben ik vervolgens wankelend naar huis gelopen. Jeroen had nergens last van, de alcoholist... Morgen staat Los Angeles op de planning!