Rondje San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu Rondje San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu

Rondje San Francisco

Door: Diederik en Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Diederik

24 Februari 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Vanochtend werden we vroeg wakker en na ons ontbijt, een mueslireep, koffie en sinaasappelsap to go, liepen we via het strand naar de Golden Gate Bridge. Onderweg kwamen we nog langs een kunstmuseum wat eruit zag als een Griekse tempel. Na een paar fotootjes liepen we verder.

Na de Golden Gate Bridge zijn we de stad weer ingelopen. Aangezien SF op allemaal heuvels is gebouwd, zijn de wegen hier super steil. Zwaar voor de benen je ziet lopend nou eenmaal het meest van zo'n stad. Bij Alta Plaza Park besloten we even op een bankje neer te ploffen om op adem te komen, waarna we onze weg vervolgden naar Alamo Square. Hier staan typische huisjes in Victoriaanse stijl en bontgekleurd geverfd.

In de verte zagen we een gebouw met een mooie koepel dus we besloten die kant op te lopen. Dit bleek het stadhuis van SF te zijn. Foto en door!

Via Union Square zijn we naar Chinatown gelopen waar allemaal kleine winkeltjes waren waar ze allerlei onnodige hebbedingetjes verkochten. Vanuit daar zijn we naar Grace Cathedral gelopen. Deze kerk kwam ons beiden erg bekend, omdat hij ook in GTA zit.

Nadat we onze zonden overwogen hadden in de kerk, zijn we weer richting het water gelopen. We hebben gewandeld langs alle pieren die SF heeft en hebben vervolgens onze spullen gedropt bij ons hotel. Onze voeten waren inmiddels aan het protesteren, maar na een kleine wandeling hebben we een leuk restaurantje gevonden op pier 39.

Uiteraard is de specialiteit aan de pier vis dus bestelden we allebei een goed stuk zalm. Toen we wilden afrekenen, bleek rekenen voor onze ober toch vrij moeilijk te zijn. Als je vervolgens met een rekensom moet laten zien dat je wel fooi hebt gegeven, kunnen we wel stellen dat er inderdaad ook domme Amerikanen zijn. Ik hoop dat het restaurant het overleefd met deze ober, tip voor Sinterklaas: een rekenmachine in je schoen. Al met al wel grappig maar wel lekker gegeten.

Eenmaal terug in het hotel was het een verheerlijking om de schoenen uit te trekken en te gaan slapen. Dat hadden we zeker verdiend. Tot morgen op Alcatraz!