Het vertrek - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu Het vertrek - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu

Het vertrek

Door: Diederik

Blijf op de hoogte en volg Diederik

23 Februari 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Twee maanden geleden zat ik nog in Kuala Lumpur en vandaag ga ik opnieuw een fantastische reis maken. Dit keer echter met Jeroen erbij!

Zondag op maandag hadden we in Amsterdam geslapen, omdat we rond 8 uur op Schiphol moesten zijn. Onze eerste vlucht vertrok om 11:00 naar "tropical" Chicago. Onze piloot noemde het tropical, omdat het er op het moment 15 graden onder nul was...

Na 8,75 uur vliegen landden we op het met sneeuw bedekte vliegveld van Chicago. Daar hadden we ongeveer twee uur de tijd om onze volgende vlucht te halen. Mensen zeggen altijd dat Amerika enorm streng is met het binnenlaten van toeristen, maar wij hebben er nauwelijks last van gehad.

De vlucht van Chicago duurde gelukkig maar 4 uur. Halverwege de vlucht werd er nog een oproep gedaan of er een dokter of verpleegkundige aan boord was omdat iemand zich niet lekker voelde. Gelukkig stonden al een aantal mensen op waardoor ik het deze keer mocht overslaan ;).

Vermoeid en brak kwamen we in San Francisco aan. We haalden onze huurauto, een zwarte Ford Mustang Convertible (foto's volgen), op bij het verhuurbedrijf en Jeroen bracht ons veilig naar ons hotel. Aangezien het al laat was en we te lui en moe waren om een restaurantje te zoeken, hebben we maar een pizza laten komen. Na de pizza zijn we vrijwel meteen gaan slapen. Morgen gaan we stad verkennen!