Flying home for Christmas - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu Flying home for Christmas - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu

Flying home for Christmas

Door: Diederik

Blijf op de hoogte en volg Diederik

24 December 2014 | Nederland, Schiphol

Nadat ik ontzettend slecht en vooral kort geslapen had, ging ik op weg naar het vliegveld. Ik was te eigenwijs om een taxi vanuit het hostel te nemen, omdat ik 110 ringgit een beetje te veel vond. Dus besloot ik om de sneltrein te nemen die vanuit KL Sentral rechtstreeks naar het vliegveld gaat (en dat voor 35 ringgit). En enige probleem was dat ik nog bij KL Sentral moest zien te komen.

Ik koos ervoor om te gaan lopen naar station Kuala Lumpur en vanuit daar de trein te pakken naar Sentral. Toen ik daar aankwam zag ik echter dat de kaartjesautomaten stuk waren en de balie pas om 6:30 openging. Er zat dus niks anders op dan te gaan lopen met m'n koffer, m'n zware rugzak en veel te veel kleren aan. Binnen een paar minuten was ik drijfnat van het lopen en door de hoge luchtvochtigheid. Op zich was ik redelijk op weg tot ik op een gegeven moment alleen maar drukke wegen om heen had en ik geen uitweg meer wist. Op dat moment zakte de moed me in de schoenen.

Als door God gezonden kwam er op dat moment een taxi langs die voor m'n neus stopte en me wel naar Sentral wilde brengen! Aangezien ik niks beters wist, stapte ik in en hoopte ik op het beste. In 3 minuten waren we bij het station en ik hoefde er niks voor te betalen. Om de man toch te bedanken voor z'n hulp en omdat ik van m'n ringgit af moest heb ik hem maar een briefje van 20 gegeven. Ik wenste hem een vrolijk kerstfeest en ging het station binnen.

Op het station kon ik al inchecken voor m'n vlucht en alvast m'n bagage achterlaten. Super handig! Ik nam de trein naar het vliegveld en in een klein half uur stond ik alweer op Kuala Lumpur International AirPort. Op het vliegveld heb ik nog snel m'n laatste ringgit besteed aan chocolade en Maleisische zoetigheid en geheel volgens schema ben ik naar Dubai gevlogen.

In Dubai heb ik gewacht op de vlucht naar Amsterdam. Ik vond het heel raar om opeens weer zoveel Nederlands te horen. Vanaf toen merkte ik pas hoe lelijk de Nederlandse taal eigenlijk is... Maar goed, voor je het weet sta je alweer in Amsterdam (waar het 20 graden kouder is dan in Kuala Lumpur). Het eindpunt van deze reis.

Ik wil alle mensen die de moeite hebben genomen om die berichten van me bij te houden ontzettend bedanken. Daarnaast ben ik erg dankbaar voor alle leuke, lieve en steunende berichten die ik van iedereen heb gekregen! En als iemand nog tips voor Hong Kong, Nieuw-Zeeland of Kuala Lumpur wil hebben, weet je waar je moet zijn!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Schiphol

Kuala Lumpur

Laatste stop op m'n reis!

Recente Reisverslagen:

24 December 2014

Flying home for Christmas

23 December 2014

Een laatste dag vol nieuwe ervaringen

22 December 2014

Modder

21 December 2014

Dancing Queen!

20 December 2014

Batu Caves
Diederik

Actief sinds 31 Okt. 2014
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 21091

Voorgaande reizen:

03 November 2015 - 26 November 2015

Indonesië

23 Februari 2015 - 20 Maart 2015

Californië

18 December 2014 - 24 December 2014

Kuala Lumpur

14 November 2014 - 17 December 2014

Nieuw-Zeeland

07 November 2014 - 13 November 2014

Hong Kong

Landen bezocht: