Next stop: Kuala Lumpur - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu Next stop: Kuala Lumpur - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu

Next stop: Kuala Lumpur

Door: Diederik

Blijf op de hoogte en volg Diederik

17 December 2014 | Australië, Melbourne

Het is zover... Vandaag laat ik het prachtige Nieuw-Zeeland achter me en reis ik alleen verder naar Kuala Lumpur. Stiekem ga ik Sabrina wel een beetje missen! Best gek idee om een land waar je zo lang bent geweest en zo fanatiek hebt doorgereisd te moeten verlaten.

Vanochtend hebben we ontbeten in hetzelfde zaakje waar we de eerste dag hebben ontbeten. Sabrina had de pancakes en ik wilde de Eggs Benedicts eens proberen. Beiden waren heerlijk en met een goed gevulde maag namen we de bus naar het vliegveld.

Op het vliegveld het gebruikelijke riedeltje: inchecken, douane, naar de gate en vooral heel veel wachten. Sabrina vloog om 14:30 en ik om 18:50. Na knuffels en veel gelukwensen ging Sabrina alleen door de douane en stond ik er weer alleen voor. Ik heb nog even wat gelezen over Kuala Lumpur en toen was het afweer tijd om in te checken. Vervolgens heb ik wat gegeten en ben naar m'n gate gegaan. Verder is er niet veel spannend gebeurd. Ik heb gewacht tot ik kon instappen en ben naar Melbourne gevlogen.

Voor mijn trouwe lezers die door mijn blog misschien ook nog eens naar NZ willen heb ik nog een paar tips:

- Regel een BBH card. Hierbij krijg je bij veel hostels korting en op de site van BBH kun je makkelijk goede hostels vinden.
- Als je een simkaart nodig hebt voor binnenlandse gesprekken moet je voor Vodafone gaan. Wij hadden Skinny gepakt en hebben daar spijt van. Je hebt met Skinny alleen bereik in de grote steden, wat voor onze rondreis echt niet handig was.
- Huur een auto. Naar mijn mening is dat de beste manier van reizen omdat je overal kunt komen, je kunt vertrekken wanneer je wilt en je op deze manier het beste van het prachtige landschap kunt genieten.
- Gebruik bookme.co.nz als je op zoek bent naar activiteiten en tours. Vaak kun je veel korting krijgen als je een beetje goed zoekt.
- Geniet van elk moment! Het klinkt afgezaagd en algemeen bekend maar de tijd vliegt echt. Voor je het weet is een maand voorbij en moet je weer naar huis.
- Houd een blog of reisdagboek bij. Naast de vele foto's is het leuk voor jezelf en voor de thuisblijvers om je avonturen te (her)beleven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Diederik

Actief sinds 31 Okt. 2014
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 21083

Voorgaande reizen:

03 November 2015 - 26 November 2015

Indonesië

23 Februari 2015 - 20 Maart 2015

Californië

18 December 2014 - 24 December 2014

Kuala Lumpur

14 November 2014 - 17 December 2014

Nieuw-Zeeland

07 November 2014 - 13 November 2014

Hong Kong

Landen bezocht: