Laatste dagje Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu Laatste dagje Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu

Laatste dagje Auckland

Door: Diederik

Blijf op de hoogte en volg Diederik

16 December 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Het einde komt in zicht. Vandaag is de laatste echte dag die we in Nieuw-Zeeland doorbrengen. We stonden vroeg op, genoten van ons gratis ontbijt (toast met jam/pindakaas) en gingen de stad in.

Ons plan was om vandaag naar Rangitoto Island te gaan, een van de vulkanische eilanden rondom Auckland. We wilden om 10:30 de ferry pakken, maar aangezien deze gecanceld was, moesten we genoegen nemen met die van 12:15. In de tussentijd zijn we gaan zoeken naar de leukste souveniertjes voor de goedkoopste prijs en hebben we geluncht. Op het eiland zijn namelijk geen winkels dus moet je van tevoren goed eten of voldoende eten en drinken meenemen.

Om 12:15 namen we de ferry en na 25 minuten stonden we op het eiland. We hadden een wandeling uitgekozen die ons naar de krater van de vulkaan bracht. Het was best een stevige wandeling en flashbacks van Tongariro kwamen naar boven. Uiteindelijk had je vanaf de top een mooi uitzicht over het eiland en kon je zelfs Auckland met z'n Skytower in de verte zien liggen. Heel apart als je je vervolgens beseft dat we een maand geleden op die toren hebben gestaan en naar dit eiland hebben staan kijken. Mooie foto's maken ging helaas wat minder goed aangezien het vrij bewolkt en mistig was.

Toen we weer begonnen met afdalen werden we eerst nogal opgehouden door Japanners? waardoor we (met name Sabrina) nogal moordlustige symptomen vertoonden. Na de helft van de toeristen in onze gedachte van de berg te hebben gegooid, liepen we de berg af. We hebben op een gegeven moment een zijspoor genomen naar de Lavacaves en vervolgens zijn we in een rap tempo verder gelopen. We mochten namelijk de ferry terug naar Auckland absoluut niet missen (wildkamperen leek ons geen goed plan).

Gelukkig hebben we de ferry ruim op tijd gehaald. Terug in Auckland hebben we nog een paar souvenierwinkeltjes bezocht en zijn we terug gegaan naar het hostel. We hebben onze spullen gedumpt en zijn naar dezelfde Italiaan gegaan waar we de eerste avond hebben gegeten (de ene waarvan toen de pizza's op waren). Deze keer hadden ze gelukkig wel pizza's. Met een goede fles rode wijn erbij hebben we genoten van onze laatste maaltijd in NZ.

We hebben nog een paar drankjes gedaan in een barretje en lichtelijk aangeschoten staken we de straat over naar ons hostel. Daar hebben we onze koffers voor een groot deel ingepakt en zijn we gaan slapen.

Aan het begin van de reis hebben we in Auckland een Thaise lampion gekocht met het idee on deze op te laten voor een goede vakantie. Het kwam er steeds niet van dus wilden we hem als afsluiter oplaten. Helaas is dit ook niet gelukt. Nu zit hij in m'n koffer en gaat hij mee naar Maleisië...