Een dag met veel water - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu Een dag met veel water - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu

Een dag met veel water

Door: Diederik

Blijf op de hoogte en volg Diederik

11 December 2014 | Nieuw Zeeland, Taupo

Vandaag wilden we de dag eigenlijk beginnen door te gaan parasailen, maar aangezien we geen reactie van het bedrijf hadden gekregen, gingen we ervan uit dat het niet doorging. In plaats daarvan hebben we een jetski gehuurd en hebben we over Lake Taupo gescheurd. Echt super vet om eens te doen! Zo'n jetski gaat enorm hard, soms wel 75 km per uur (als je het gas goed ingedrukt houdt). De vrouw van het verhuurbedrijf zei dat de kans dat je in het water zou vallen best groot was, maar ondanks het feit dat we flink veel scherpe bochten hebben gemaakt, zijn we allebei droog gebleven. Sabrina is er wel één keer bijna ingevallen!

Na het jetskiën hebben we ons gehaast naar de plek vanwaar een bootje ons naar Huka Falls zou brengen. Het was wel prettig om na zo'n adrenaline kick even lekker rustig in een bootje te zitten. Onze kapitein vertelde alles over de rivier, de dam, de planten en de watervogels en toen we de waterval naderden mochten we na elkaar voorop de boot op een soort plateautje staan. De kapitein vaarde de boot dan zo dicht mogelijk naar de waterval toe, zodat we mooie foto's konden maken.

Na de cruise zijn we naar de gratis hot pools van de stad geweest. Dit is een plek waar heet water als een kleine waterval de rivier in stroomde. De temperatuur was ongeveer 40 graden en het was heel apart om zo'n lekker warm water gewoon in een rivier te hebben. In onze zwemkleding hebben we even lekker gerelaxt.

Vervolgens zijn we even teruggegaan naar het hostel om de zandresten van ons lichaam af te spoelen. We zijn een hapje wezen eten aan de waterkant (nacho's vooraf en echte goeie hamburgers als hoofdgerecht) en zijn vervolgens weer naar het hostel gegaan.

We waren ons klaar aan het maken om te gaan slapen toen ik, terwijl ik op de wc zat, opeens een knal hoorde en het licht op de badkamer uitviel. In het hele hostel en vervolgens mij ook in de rest van de stad was de stroom uitgevallen. Toen Sabrina met haar telefoon aan het rondwandelen was in het hostel, kwam ze opeens de manager tegen. Zij vertelde dat de stroom het over een paar uur weer zou doen. Aangezien we toch verder geen wilde plannen hadden, zijn we naar bed gegaan. Morgen gaan we op weg naar Rotorua!