Ritje naar Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu Ritje naar Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu

Ritje naar Kaikoura

Door: Diederik

Blijf op de hoogte en volg Diederik

07 December 2014 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Zoals de titel al zegt zijn we vandaag van Christchurch naar Kaikoura gereden. We hadden geen interessante stops deze keer en zijn dus in één keer doorgereden.

In Kaikoura zijn we als eerst naar de zeehondenkolonie wezen kijken. Vanaf de parkeerplaats kon je zo de rotsen oplopen die aan het water lagen. Op de rotsen lagen twee zeehonden te slapen. Je kon er gewoon tussen lopen en ze zelfs aanraken als je durfde. Vanaf de rotsen had je ook een mooi uitzicht op de zee en de bergen in de verte. Toen het ontzettend hard begon te waaien en we bekogeld werden door steentjes die door de lucht vlogen, zijn we maar naar onze auto gevlucht en naar het hostel gereden.

In het hostel hadden we 24 uur onbeperkt WiFi voor een paar dollar dus daar hebben we flink gebruik van gemaakt. Ik heb geskypet met Floor en m'n ouders en samen met Sabrina hebben we twee afleveringen van Expeditie Robinson gekeken. We hebben pasta gemaakt en gegeten en zijn weer naar bed gegaan. Kortom een rustig dagje.

Om jullie zoet te houden nog een paar kleine dingen die ons zijn opgevallen in NZ:
- We komen veel platte beesten tegen op de weg, maar kennelijk is dat goed. Vaak zijn dit "possums" die lang geleden naar NZ zijn gebracht. Nu hebben ze zich zo snel voortgeplant dat je een bedreiging voor de kiwi vormen. Dus doodrijden die beesten (wij hebben er gelukkig nog geen geraakt)!
- We ergeren ons aan toeristische knalgroene campers van het bedrijf Jucy. Waarom weten we niet precies, maar ze zijn spuuglelijk en rijden nooit door.
- In hostels hebben ze vaak een kraan voor warm en voor koud water. Als je je handen dus met lauw water wilt wassen, heb je pech.
- In NZ zijn ze fan van Taylor Swift. Meerdere keren op een dag horen wij haar nummers Shake it off en Blank space op de radio.