Pancakes - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu Pancakes - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu

Pancakes

Blijf op de hoogte en volg Diederik

27 November 2014 | Nieuw Zeeland, Greymouth

Vanochtend bestond ons ontbijt een keer uit gebakken eieren met ham en toast! Bij het hostel liepen namelijk kippen rond en de eigenaar verkocht ze voor 50 dollarcent per stuk. Best lekker voor een keer. We hebben onze spullen gepakt en hebben Munchison weer achter ons gelaten.

Op de route van Murchison naar Greymouth stonden een aantal dingen die we graag wilden zien. Tijdens de rit regenden het kei hard maar telkens als we bij een bezienswaardigheid kwamen, hield de regen op of brak zelfs de zon door. Wat hebben we ook weer een geluk!

Onze eerste stop was bij een zeehondenkolonie. Vanaf het strand moest je een stukje een heuvel op lopen totdat je bij een uitkijkpunt kwam. Beneden bij een hoop rotsen lagen tientallen zeehonden. In het begin zagen we ze niet en dachten we dat er alleen stenen lagen, totdat de stenen bewogen. Echt grappig om te zien hoe goed hun schutkleur eigenlijk is. Ook hun manier van lopen, wat niet echt snel gaat, is leuk om te zien. Na een aantal foto's zijn we verder gereden.

De volgende stop was bij de Pancake Rocks. Dit zijn een aantal steenformaties aan de kust die eruit zien als een stapel American pancakes. De zee die daar rondom die formaties stroomt, knalt met hoge snelheid en enorm veel kracht op de rotsen. Het water kwam vaak metershoog en aangezien de zon scheen konden we op een bepaald punt telkens een regenboog zien. Aan de andere kant van de weg van zat een cafeetje waar ze, hoe kan het ook anders, pancakes verkochten. Uiteraard konden we dit niet laten dus hebben we allebei wat pancakes met banaan, bacon en maple syrup besteld: heel erg lekker!

Tenslotte zijn we naar Greymouth gereden. Daar hebben we boodschappen gedaan en het hostel opgezocht. Gelukkig is het wederom een chill hostel want we slapen hier twee nachten. Hopen dat het weer morgen meezit, want we zijn van plan om naar Arthurs Pass National Park te gaan. Nog even spannend dus wat het gaat worden.