Beaches - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu Beaches - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu

Beaches

Door: Diederik

Blijf op de hoogte en volg Diederik

24 November 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

Het nadeel van slapen in een hostel waar allemaal mensen de Tongariro Crossing doen is dat je elke ochtend vroeg gewekt wordt door fanatieke wandelaars. Uitslapen zat er dus vandaag niet in want een aantal Duitse meiden gingen de Crossing vandaag doen. Ze hebben geluk want vandaag zou het net zo'n lekker weer worden als gisteren. Ik draaide me nog eens om en probeerde weer in slaap te komen.

Een uur later ging onze wekker. Lekker vroeg, want we zaten vandaag weer lang in de auto. Bij het ontbijt viel het ons op dat we nog geen spierpijn hadden van de wandeling van gisteren. Tevreden stapten we in de auto.

Onderweg naar Wellington zijn we gestopt bij twee schitterende stranden. Strand 1 was bij Foxton. Hierbij werden we vergezeld door een groep schoolkinderen die kennelijk een van de eerste zomerdagen in gingen luiden met een frisse duik. Groot gelijk met 23 graden. Wij vonden het water nog een beetje te fris (watjes!) dus hebben het gehouden bij een simpele wandeling over het strand.

Bij strand 2, Paraparaumu Beach, zijn we gestopt voor een kleine snack en hebben we vrienden gemaakt met de plaatselijke meeuwenkolonie. We zijn er niet lang gebleven, want het waaide er behoorlijk hard.

Vervolgens zijn we doorgereden tot Wellington. Daar hebben we ingecheckt bij een of ander hostel wat wel wat renovatie kon gebruiken (gelukkig slapen we er maar 1 nachtje) en zijn we op zoek gegaan naar wat te eten. We wilden wel eens echte steak eten, maar kwamen toen langs een leuk zaakje dat een interessante aanbieding had. 2 hoofdgerechten voor de prijs van 1. En aangezien wij echte Hollanders zijn, konden we dat natuurlijk niet weigeren. Het mooie was dat het eten er ook nog eens super lekker was!

Na het eten zijn we terug naar het hostel gegaan en vroeg ons bed in gedoken. Een beetje een saaie dag vandaag dus. Ach je kunt ook niet elke dag een groot avontuur beleven. Morgen weer een kans ;)