Hallo Nieuw-Zeeland! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu Hallo Nieuw-Zeeland! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu

Hallo Nieuw-Zeeland!

Door: Diederik

Blijf op de hoogte en volg Diederik

14 November 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Het is grappig hoe verschillend je naar Auckland kunt reizen. Ik ben vanuit Hong Kong naar Brisbane gevlogen. Daar had ik een stop van ongeveer twee uur en vervolgens vloog ik met een ander toestel naar Auckland. Sabrina vertrok twee uur later dan ik rechtstreeks vanuit Hong Kong naar Auckland en was er ook twee uur eerder. Ik weet wel wat ik de volgende keer moet kiezen... Maar goed de vluchten zijn goed gegaan en na vele uren vliegen ben ik in Nieuw-Zeeland aangekomen!

Eerste indruk vanuit de lucht: wat een prachtig land. Tweede indruk vanuit het vliegveld: wat een gedoe. Voor je namelijk het vliegveld mag verlaten moet je een formulier invullen waarop je invult of je wel of geen eten of andere dingen meeneemt die mogelijk gevaarlijk kunnen zijn voor het milieu in NZ. Hieronder vallen zelfs wandelschoenen (wie weet wat daar allemaal onder kan zitten). Vervolgens mag je je koffer ophalen en moet deze nog door een röntgenscan en zonodig wordt de koffer nog volledig binnenstebuiten gekeerd. Vooral als er drie vluchten tegelijk aankomen is het één grote chaos en sta je opeens 2,5 uur te wachten voordat je je reisgenoot ziet verschijnen. (Sabrina heeft dus 2,5 uur op mij moeten wachten vanwege de drukte) Maar goed we moeten ons ook niet te druk maken. We zijn op vakantie en dan moet je genieten!

Vervolgens hebben we de bus genomen naar het hostel en hebben we ons ff opgefrist. Het hostel is chil. Hele lekkere douches, leuke kamergenoten en gratis WiFi! Bij een Italiaan hebben we wat gegeten en een fles rode wijn opgedronken. Licht wankelend zijn we naar het hostel teruggelopen en zijn we gaan slapen (nadat een kamergenoot ons eerst nog een uur aan de praat wist te houden). Morgen Auckland verkennen!

• 15 November 2014 - 12:34

Carla Kantelbergs:

Weer leuk geschreven Diederik. Genieten jullie maar lekker van deze reis en denk eraan LINKS rijden!