'Een heilige aanwijzing' - Reisverslag uit Sha Tin, Hong Kong van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu 'Een heilige aanwijzing' - Reisverslag uit Sha Tin, Hong Kong van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu

'Een heilige aanwijzing'

Door: Diederik

Blijf op de hoogte en volg Diederik

12 November 2014 | Hong Kong, Sha Tin

Vandaag was alweer de laatste dag die ik solo in Hong Kong heb beleefd. Aangezien morgen weer een drukke dag met vliegen gaat worden, besloot ik om het vandaag rustig aan te doen.

Ik ben begonnen met een tweede poging om het klooster van de tienduizend boeddha's te vinden. Aangezien ik nu een fatsoenlijke smartphone bij me had en ik in m'n hostel nog ff snel een filmpje op YouTube had gezien hoe je precies moet lopen, heb ik het klooster achter een groot overheidsgebouw gevonden.

Voor je bij het klooster bent loop je over een hele lange trap met aan weerszijden allemaal vergulden boeddhabeelden. Elk beeld heeft z'n eigen kleding, gezichtsuitdrukking en attributen. Voor de mensen die het afgelopen seizoen van Wie is de mol hebben gezien, moet dit bekend in de oren klinken. Voor mij was het in ieder geval een extra reden om hier absoluut naar toe te gaan. Terwijl ik naar boven liep, ben ik ook stiekem op zoek gegaan naar het beeld dat Susan Visser op de foto moest zetten en naar het beeld met in de hand een "sinaasappel met een puntje". Ik kwam uitgeput maar voldaan boven, want ik had beide beelden op de foto gezet! Opdracht geslaagd, 500 euro in de pot!

Boven was een mooi plein met uiteraard nog meer boeddha's en een rode torentje. Vol enthousiasme begon in m'n klim naar boven, alleen om op de bovenste etage wederom een boeddhabeeld tegen te komen. Er zaten ook geen grote ramen in, zodat je van het uitzicht had kunnen genieten, dus dat was enigszins een teleurstelling.

Bij het pleintje was ook een toiletgebouw en aan de muur van dat gebouw hing een waarschuwing dat je de apen geen eten mocht geven en dat ze konden aanvallen. Helaas heb ik geen aap gezien en ik zou ook niet weten wat ik ze dan te eten had moeten geven. Ik ging immers naar de wc...

Verder was er een vegatarisch restaurantje en een gebouw met wederom boeddha's. Achterin stonden drie grote gouden boeddhabeelden en aan de muren hingen honderden kleine boeddhabeeldjes. Daarnaast was er ook een souvenirwinkeltje.

Uiteindelijk had ik wel genoeg boeddha's gezien en ben ik weer naar beneden gelopen. In Sha Tin, het gedeelte van HK waar dat klooster was, heb ik wat gegeten en ben ik 's middags in het park gaan zitten. Daar heb ik genoten van de huismusjes en van een vrouw die op haar luit aan het spelen was. Vervolgens ben ik weer op tijd naar m'n hostel gegaan, omdat ik m'n koffer nog moest inpakken voor de vlucht van morgen.

Eerlijk gezegd kijk ik een beetje op tegen de vlucht en dan vooral de mogelijke jetlag. Vandaag maar extra vroeg gaan slapen zodat m'n lichaam alvast een beetje kan wennen aan de tijd van Auckland, waar het 5 uur later is dan hier. Wel fijn om deze grote stad in te mogen ruilen voor alle schoonheid die Nieuw Zeeland te bieden heeft en om na bijna een week weer iemand te hebben om tegenaan te lullen. Dus dit was dan mijn laatste berichtje vanuit Hong Kong. Volgende keer: Nieuw Zeeland!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Sha Tin

Diederik

Actief sinds 31 Okt. 2014
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 21073

Voorgaande reizen:

03 November 2015 - 26 November 2015

Indonesië

23 Februari 2015 - 20 Maart 2015

Californië

18 December 2014 - 24 December 2014

Kuala Lumpur

14 November 2014 - 17 December 2014

Nieuw-Zeeland

07 November 2014 - 13 November 2014

Hong Kong

Landen bezocht: