Batu Caves - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu Batu Caves - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Diederik Toonen - WaarBenJij.nu

Batu Caves

Door: Diederik

Blijf op de hoogte en volg Diederik

20 December 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Voor vandaag staan de Batu Caves op het programma. Na het ontbijt, een omelet met bacon, toast en bruine bonen, nam ik de monorail en vervolgens de trein naar mijn bestemming.

Toen ik het station uitliep viel me meteen het grote gouden beeld op wat volgens de reisgidsen aan het begin van de Batu Caves stond. Eerst ben ik nog naar een andere grot gegaan waarin allemaal geschilderde beelden stonden die volgens mij een of ander hindoeïstisch verhaal wilden uitbeelden. Het was niet erg bijzonder maar ik had ook niet anders moeten verwachten bij een toegangsprijs van nog geen 50 eurocent. Op blote voeten, zoals het hoort, heb ik ook nog een tempel bezocht die in de buurt lag.

Toen was het de buurt aan de Batu Caves. In een berg van lijmsteen is deze grot gehouwen en vervolgens ingericht als hindoeïstisch heiligdom. Tegenwoordig is het voor hindoes de meest populaire plek buiten India om naar toe te gaan. Ook ik heb de stijle trap met 272 treden beklommen om bij de grot te komen. Op zich was het wel mooi maar ik had er iets meer van verwacht. Het was gewoon een grot met tempeltje erin. Gelukkig waren er ook aapjes die voor het nodige vermaak zorgden. Aangezien het best warm en benauwd daar boven in die grot was, ben ik vrij snel weer naar beneden gegaan en heb m'n toevlucht gezocht tot een souvenirwinkeltje met een airco.

Nadat ik enigszins was afgekoeld, heb ik een kokosnoot gekocht bij een klein tentje. De verkoper hakte hem open, stopte er een rietje in en ik had kokoswater. Erg verfrissend en het verrassende was dat het vrijwel niet naar kokos smaakte! Nadat ik nog gevraagd was om te tekenen tegen orgaanhandel in China, heb ik de trein weer naar het centrum gepakt.

Ik ben gestopt bij Merdeka Square, een groot plein met allemaal mooie gebouwen er omheen. Daar zag ik ook een reclame van Mud, een voorstelling over de geschiedenis van Kuala Lumpur. Misschien wel interessant voor een andere dag? Vervolgens ben ik naar Central Market gelopen. Dit is een groot gebouw met allemaal kleine winkeltjes met handgemaakte producten. De hoeveelheid winkels is echt overweldigend! Je weet gewoon niet waar je moet kijken. Ik heb er wat rondgelopen en inspiratie opgedaan voor souveniertjes.

Toen ik naar het station liep, zag ik pas hoe dichtbij de Central Market eigenlijk bij m'n hostel lag. Ik ben naar m'n hostel gelopen, heb me opgefrist en ben naar Chinatown gelopen om daar te eten. Ik had gekozen voor een Arabische zaak genaamd Arabesque. Simpel, goedkoop en lekker! Na het eten heb ik nog een wandeling gemaakt langs de vele winkeltjes en koopmannen die je "echte" Rolexen, Pradahandtassen en Calvin Klein ondergoed proberen aan te smeren. Hoe verleidelijk het ook was heb ik alles beleefd afgeslagen en ben ik terug naar het hostel gelopen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Kuala Lumpur

Laatste stop op m'n reis!

Recente Reisverslagen:

24 December 2014

Flying home for Christmas

23 December 2014

Een laatste dag vol nieuwe ervaringen

22 December 2014

Modder

21 December 2014

Dancing Queen!

20 December 2014

Batu Caves
Diederik

Actief sinds 31 Okt. 2014
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 21042

Voorgaande reizen:

03 November 2015 - 26 November 2015

Indonesië

23 Februari 2015 - 20 Maart 2015

Californië

18 December 2014 - 24 December 2014

Kuala Lumpur

14 November 2014 - 17 December 2014

Nieuw-Zeeland

07 November 2014 - 13 November 2014

Hong Kong

Landen bezocht: